Informacje dla Rodziców

Mamy jeszcze  wolne miejsce.



Jedzie pociąg

Mamo, tato przeczytaj wiersz Juliana Tuwima pt „Lokomotywa” . Jeśli ktoś nie ma go w swojej domowej biblioteczce dziecięcej ,proponujemy skorzystać z podanego linku http://wiersze.juniora.pl/tuwim/tuwim_l01.html„>http://wiersze.juniora.pl/tuwim/tuwim_l01.html

Rodzicu po przeczytaniu wiersza zapytaj dziecko o to kto jechał w pociągu.

Razem z dzieckiem zbudujcie z klocków dwa pociągi. Gdy będą gotowe ” wyruszcie w podróż” „jeżdżąc” po dywanie i naśladujcie dźwięki jakie wydaje lokomotywa podczas jazdy – fu, fu, fu

A może zrobicie własny pociąg ?

Potrzebne będą: białe kartki najlepiej z bloku technicznego, sznurek, nożyczki, klej lub taśma.

Weźcie kilka białych kartek Na pierwszej narysujcie lokomotywę, w środku niej niech będzie maszynista – narysujcie po prostu głowę jakiegoś ludzika

Z kolejnych kartek powstaną wagony- na każdym z nich dziecko i Wy narysujcie coś innego.

Teraz złóżcie „pociąg ” połączcie kartki- wagoniki z lokomotywa jeden wagonik za drugim w kolejności takiej jak wagoniki będzie podawać Wam dziecko.

W tym momencie poćwiczycie liczebniki porządkowe ,mówiąc do dziecka Podaj pierwszy wagonik, podaj drugi wagonik, podaj trzeci wagonik itd.

Gdy „pociąg” będzie gotowy razem z dzieckiem policzcie ile jest wagoników. Zapytaj dziecko o to kto w danym wagoniku jedzie .

Jeśli chcecie możecie zrobić pociąg według pomysłu zawartego w linku
http://mama-kreatywna.pl/2015/07/jak-szybko-zrobic-pociag-z-papieru/#post/0„>http://mama-kreatywna.pl/2015/07/jak-szybko-zrobic-pociag-z-papieru/#post/0

Zróbcie puzzle

Wydrukujcie rysunek pociągu z podanej strony Jedzie pociąg

Mamo, tato przeczytaj wiersz Juliana Tuwima pt „Lokomotywa” .  Jeśli ktoś nie ma go w swojej domowej bibliotece książek dziecka ,proponujemy skorzystać z podanego linku http://wiersze.juniora.pl/tuwim/tuwim_l01.html„>http://wiersze.juniora.pl/tuwim/tuwim_l01.html

Rodzicu po przeczytaniu wiersza zapytaj dziecko o to kto jechał w pociągu.

Razem z dzieckiem zbudujcie z klocków dwa pociągi. Gdy będą gotowe ” wyruszcie w podróż” „jeżdżąc” po dywanie i naśladujcie dźwięki jakie wydaje lokomotywa podczas jazdy – fu, fu, fu

A może zrobicie własny pociąg ?

Potrzebne będą : białe kartki najlepiej z bloku technicznego, sznurek , nożyczki, klej lub taśma.

Weźcie kilka białych kartek Na pierwszej narysujcie lokomotywę, w środku niej niech będzie maszynista – narysujcie po prostu głowę jakiegoś ludzika

Z kolejnych kartek powstaną wagony- na każdym z nich dziecko i Wy narysujcie coś innego.

Teraz złóżcie „pociąg ” połączcie kartki- wagoniki z lokomotywa jeden wagonik za drugim w kolejności takiej jak wagoniki będzie podawać Wam dziecko .

W tym momencie poćwiczycie liczebniki porządkowe ,mówiąc do dziecka Podaj pierwszy wagonik, podaj drugi wagonik, podaj trzeci wagonik itd.

Gdy „pociąg” będzie gotowy razem z dzieckiem policzcie ile jest wagoników. Zapytaj dziecko o to kto w danym wagoniku jedzie .

jeśli chcecie możecie zrobić pociąg według pomysłu zawartego w linku
http://mama-kreatywna.pl/2015/07/jak-szybko-zrobic-pociag-z-papieru/#post/0„>http://mama-kreatywna.pl/2015/07/jak-szybko-zrobic-pociag-z-papieru/#pos

Pociąg- układanka

Potrzebne będą : tekturka , nożyczki , 2  wydrukowane rysunki  pociągu  z tej https://drukowanka.pl/kolorowanki-pociagi/„>https://drukowanka.pl/kolorowanki-pociagi/ lub z innej strony jaką znajdziecie.

Przyklej na tekturkę , lub kartkę z bloku technicznego wydrukowany rysunek pociągu i zrób z niego puzzle przecinając obrazek na dwie , trzy lub cztery części. Drugi wydrukowany rysunek pociągu to wzór który kładziemy przed dzieckiem i mówimy :

( imię dziecka) ułóż puzzle tak by powstał  taki sam pociąg jak na tym rysunku.
Wskazówka:
Dla dzieci w pierwszym roku życia : układanka z 2 części , obrazek przecinamy na pół
Dla dzieci w drugim roku ukladanka z 3 części , jedną połówkę obrazka należy przeciąć jeszcze na pół a druga połówka zostaje cala
Dla dzieci w 3 roku życia układanka z 4 części, czyli obarazek na pół a potem te połówki jeszcze na pół

Na zakończenie proponujemy piosenki

Linki do piosenki Jedzie pociąg z daleka

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio„>https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio,

https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k„>https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k

Link do piosenki Jedzie pociąg a w pociągu dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=DomkqTVHSXU„>https://www.youtube.com/watch?v=DomkqTVHSXU

Link do piosenki Wycieczka pociągiem

https://www.youtube.com/watch?v=bF81AeC5tUc„>https://www.youtube.com/watch?v=bF81AeC5tUc

https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k„>https://www.youtube.com/watch?v=ozB2D5h3w0k


W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Ćwiczenia i zabawy logopedyczne wspomagający naturalny proces rozwoju mowy:

– 'liczenie ząbków „- język dotyka każdego ząbka- liczymy

– posmarować wargi dziecka miodem i poprosić , aby zlizało je dokładnie tak jak miś zlizuje miód,

– rysowanie językiem kółka- język dookoła warg,

kreseczki- język od jednego do drugiego kącika ust

– cmokanie – puszczanie całusków

Naśladowanie ruchów zwierząt za pomocą warg i języka

– konik: stukanie czubkiem języka o podniebienie , wydając przy tym charakterystyczny odgłos kląskania,

– świnka: obie wargi wysunięte do przodu , udając ryjek świnki . Położyć na górnej wardze słomkę, próbować utrzymać jak najdłużej

– chomik: wypychanie policzków językiem raz z prawej raz z lewej strony

– żyrafa: wyciągnąć szyję mocno do góry.Otworzyć szeroko usta i spróbować podciągnąć język do góry

Ćwiczenia oddechowe można uatrakcyjnić używając „dmuchajki” .

Do jej wykonania będą potrzebne:

– nożyczki, butelka plastikowa wraz z nakrętką , kombinerki, gruby gwóźdź, słomka, chusteczki higieniczne

Wykonanie:

Odciąć lejek z butelki

Trzymać w kombinerkach gwóźdź i nagrzać go nad ogniem, następnie wykonać nim dziurkę w nakrętce od butelki (na samym środku )

Do otworu w nakrętce włożyć słomkę i zakręcić ją na lejku

Zrobić kulkę z chusteczki higienicznej i umieścić w dmuchajce

Dziecko dmuchając w słomkę wprowadza w ruch kulkę z chusteczki .

Zamiast chusteczki można skorzystać z piłeczki do pin- ponga lub styropianową kulkę

Bardzo prostą pomocą do ćwiczeń oddechowych można wykonać przy pomocy kubka jednorazowego

Oprócz wyżej wymienionego plastikowego kubka jednorazowego potrzebujemy jeszcze gumową rękawiczkę i słomkę

Nakładamy na kubek rękawiczkę

Na ściance kubka robimy dziurkę (na środku, dziurka mała – tak żeby się zmieściła słomka)

W powstały otwór wkładamy słomkę

Dmuchanie w słomkę sprawi ,że rękawiczka 'uniesie ” się w górę.

Na rękawiczce można narysować wesołą buźkę co będzie dodatkową atrakcją dla dziecka


Pucio na wakacjach. Ćwiczenia wymowy dla przedszkolaków - Marta Galewska-Kustra - książkaW ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Pucio – to bohater książek dla dzieci , bardzo dobrze znany naszym żłobkowiczom.

Dlatego  w poniższych linkach przesyłamy kilka „Puciowych „kolorowanek.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/mama-pucia-i-rak/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pucio-na-kocyku/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pucio-z-dziadkiem-na-rowerze/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pucio-i-maly-dzidzius/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pucio-ubiera-sie-na-dwor/

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/pucio-z-tata-u-lekarza/

Jeśli macie w domu książki o Puciu  może razem, z dzieckiem  poszukacie odpowiedzi na pytanie  „Na której stronie jest taka sama ilustracja jak na naszej kolorowance? ”

Daj dziecku lub razem przeglądajcie powoli kartki książki, zadaniem dziecka jest znalezienie w książce ilustracji takiej samej jak w  kolorowance.


W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

ZABAWY

Wir mleczny

Niezbędne materiały:  Talerz, mleko, barwniki lub farby, patyczki do uszu, płyn do naczyń, łyżeczka

Co rozwijamy ? Zmysł wzroku, motorykę

Przebieg:  na talerz wlewamy mleko, dodajemy rozpuszczone barwniki lub wodę zabarwioną farbą, łyżeczką stopniowo wkrapiamy barwniki lub farbki na powierzchnię mleka, obserwujemy tworzące się zjawisko, gdy na talerzu mamy już kilka kolorów, namaczamy patyczek w płynie do naczyń i delikatnie dotykamy powierzchni mleka, barwniki pod wpływem płynu powinny zacząć się samoistnie mieszać.

Kolorowe wydrapywanki

Niezbędne materiały:  Kartka z bloku technicznego, kredki świecowe lub pastele olejne, czarna farba, pędzelek, drewniany patyczek

Co rozwijamy ? grafomotorykę

Przebieg:  kartkę malujemy kredkami na paski szerokości 1-2 cm, jeden obok drugiego, tak aby zapełnić całą kartkę, całość zamalowujemy czarną, gęstą farbą, na kartce możemy teraz tworzyć różne litery, wzory, obrazki za pomocą drewnianego patyczka, całość suszymy.

Tablica manipulacyjna

Niezbędne materiały : Karton, różne materiały z gospodarstwa domowego (np. gąbka, kawałek materiału, zamek, kalkulator, itp.)

Co rozwijamy ? Zmysł dotyku, ćwiczenia małej motoryki

Przebieg:  pokazujemy dziecku wszystkie materiały lub na odwrót (wymagamy od dziecka, żeby pokazało konkretny przedmiot) pytamy jaką dany przedmiot ma fakturę (czy jest szorstki itp.)

Zajęcia Gimnastyczne ,,Sygnalizacja Świetlna’’

Niezbędne materiały:  Dwie tarcze – zielona i czerwona

Co rozwijamy ? Rozwijanie sprawności ruchowej, Kształtowanie uwagi oraz reakcji na sygnały  Przebieg:  Przy podniesionej przez prowadzącego zabawę w górę zielonej tarczy dziecko, dowolnymi ruchami porusza się po wyznaczonym miejscu, Podniesienie tarczy czerwonej, zatrzymuj się w miejscu, Po kilku próbach dziecko obejmuję rolę prowadzącego.


? Cel: Obserwujemy zależność szybkości dyfuzji - Zadanie ...W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Eksperymenty

Kolorowe bąbelki

Potrzebne będą słoik, olej, woda, barwnik spożywczy, witaminę C.

Do słoika wlej wodę, a następnie np strzykawką dodaj barwnik spożywczy z wodą.

W tym momencie bąbelki zaczną się unosić w butelce.

Potem dorzuć witaminę C powstanie w ten sposób niesamowita lawa , która z pewnością spodoba się dziecku i wywoła uśmiech na jego twarzy

Kolorowe wodne wulkany

Potrzebne będą 4 szklanki wypełnione wodą, bibułę w 3 kolorach lub barwniki spożywcze, kwasek cytrynowy, opakowanie sody oczyszczonej, strzykawka lub łyżka, tacka , blaszka do podłożenia pod szklanki

Opis:

W trzech szklankach barwimy wodę w każdej na inny kolor i wsypujemy kwasek cytrynowy, a w czwartej mieszamy ją z sodą oczyszczoną . Z czwartej szklanki nabieramy strzykawką lub łyżeczką płyn i i wlewamy ja do każdej z kolorową woda. Uwaga pod wpływem reakcji płyn zaczyna uciekać z pojemników,( dlatego właśnie jest potrzebne coś do podłożenia pod szklanki) i można podziwiać spektakl kolorów

Tańczący olej:

Potrzebne będą:

– szklanka wypełniona wodą do 3/4 wysokości

– 5 łyżek oleju,

– kakao,

– sól

Opis:

Do szklanki z wodą wlejcie olej i dosypcie kakao . Górna część została zabarwiona. Teraz wsypcie sól i sprawdźcie co się będzie działo. Myślimy, że efekt Wam się spodoba.


Kolejna porcja zabaw paluszkowych oraz zabawy ruchowo-naśladowcze

Mam 10 paluszków małych

do zabawy doskonałych.

Mogę wszystko zrobić nimi,

paluszkami malutkimi.

Mogę zamknąć je w piąsteczki,

lub rozłożyć jak chusteczki.

Mogę w słonko je zamienić,

albo schować do kieszeni.

Mogę podnieść je wysoko,

lub rozłożyć tak szeroko.

Mogą w koszyk się zaplatać ,

albo jak motylek latać .

Mogę je ustawić w rządku ,

lub rozpocząć od początku.

kolorowanka

Żaba

Słońce


W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

       ZABAWY

Różne Faktury

Niezbędne materiały: Kawałki materiałów lub przedmioty o różnej strukturze

Co rozwijamy? Uczą się panowania nad swoim ciałem

Przebieg: Przygotuj kawałki materiałów o różnej strukturze (np. Sztuczne futerko, karton, folia bąbelkowa, aksamit itp.), Pozwól dziecku dotykać różnych faktur z materiału lub przedmiotów, Opisz dziecku każdy materiał lub przedmiot mówiąc, że coś jest miękkie, szorstkie, śliskie itp.

Słodka tęcza (eksperyment)

Niezbędne materiały: Paczka cukierków Skittles (M&MS), biały talerz, kubek z wodą

Co rozwijamy? Nauka kolorów

Przebieg: Poproś dziecko, aby poukładało cukierki na talerzyku, Najlepiej układać tak aby były w różnych kolorach, Powoli na sam środek talerzyka wylać kubek wody, poczekaj co się stanie Ważne jest by po wlaniu wody nie przesuwać talerzyka, bo kolory źle się wymieszają, Cukierki po kilku sekundach zaczynają puszczać barwniki. Niesamowite jest jak na oczach dzieci tworzy się piękna kolorowa tęcza.

Lustereczko, powiedz przecie…

Niezbędne materiały: Lustro, małe lusterko

Co rozwijamy? Rozwój mowy dziecka, gimnastyka buzi i języka

Przebieg: Małe dzieci uwielbiają przeglądać się w lustrze, patrzeć na swoje odbicie, Wykorzystaj to do gimnastyki buzi i języka, róbcie razem śmieszne miny, dziubki, posyłajcie całusy, Próbujcie razem dotknąć językiem brody i nosa, oblizujcie usta, Świetne ćwiczenia mięśni twarzy, języka.

Polecam ,,Gimnastyka buzi i języka’’ na kanale YouTube, gdzie razem z dzieckiem można poćwiczyć.

Butelkowe kręgle

Niezbędne materiały: Puste butelki plastikowe, najlepiej 1,5l, piłka

Co rozwijamy? Motoryka duża, precyzja

Przebieg: Rozkładamy puste butelki i trafiamy w nie piłką

Dla utrudnienia można do butelek nalać trochę wody, wtedy trudniej je strącić.

Malowanie na folii:

Niezbędne materiały: Folia spożywcza, taboret, farby

Co rozwijamy? Motoryka mała, wyobraźnia kreatywność

Przebieg: Obracamy taboret do góry nogami, Owijamy nogi folią spożywczą, Zabezpieczamy ubrania dziecka przed zabrudzeniami, Dajemy dziecku farby do malowania palcami, Dziecko maluje folie wg wyobraźni lub tematu zadanego przez rodzica.

Kolorowe motylki

Niezbędne materiały: Gąbka do naczyń, farby, pędzel, gumka recepturka lub sznurek, kartka papieru

Co rozwijamy? kreatywność, umiejętność komponowania kolorów

Przebieg: Wiążemy i ściskamy gąbkę gumką recepturką bądź sznurkiem na środku tak aby nabrała kształt motylka. Bierzemy pędzel i nakładamy farbę na gąbkę lub namaczamy ją w farbie. Na kartce papieru (może być kolorowy) odciskamy motylki i dekorujemy je.

Przebijanka

Niezbędne materiały: pudełko kartonowe, makarony różnych kształtów

Co rozwijamy? Zręczność, ćwiczenie paluszków

Przebieg: W kartonowym pudełku robimy różnej wielkości otwory, następnie wytłumacz dziecku jak powinno wkładać makaron do pudełka i w razie trudności z wykonaniem zadania pomóż mu. Następnie niech próbuje dalej wykonać to samodzielnie. Powodzenia!!

Czarodziejskie pudełko

Niezbędne materiały: Pudełko po butach, wstążeczki, papier kolorowy, klej, nożyczki

Co rozwijamy? Motoryka mała, wyobraźnia, percepcja wzrokowo-ruchowa

Przebieg: Pudełko obklejamy papierem kolorowym. Następnie za pomocą nożyczek robimy w nim dziury. Przez dziurki przeplatamy wstążeczki o różnych długościach w różnych kierunkach. Dziecko bawiąc się szarpie za wstążeczkę i obserwuje co się dzieje, że jedna jest dłuższa jak zmienia się układ wstążeczek w środku. Jeśli potrafi sam może przeplatać wstążeczki między dziurkami.

Tor przeszkód

Co rozwijamy? Motoryka duża, koordynacja ruchowa

Niezbędne materiały: Butelki 1.5, woreczki, szale lub apaszki

Przebieg: Na podłodze ustawiamy butelki w linii prostej. Za butelkami układamy apaszkę Dziecko ma za zadanie przebiec slalomem między butelkami, a na końcu przeskoczyć obunóż przez apaszkę.


W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Połącz obrazki w pary

Puzzle

Kolorowanka strażak

Wóz strażacki


Kilka propozycji jak uczcić 2 Maja święto Flagi i 3Maja Święto konstytucji.

Kolorowanka

Godło

Flaga

Puzzle


ZABAWY-cześć 2

Magiczne pudełko

Niezbędne materiały: Pudełko (najlepiej po butach), nożyczki, przedmioty o różnych kształtach.

Co rozwijamy? Koncentracja, logiczne myślenie, zmysł dotyku.

Przebieg: W pudełku wytnijcie niewielką dziurę tak, aby dziecko swobodnie mogło

włożyć do niego rękę. Wybierzcie wspólnie kilka zabawek i schowajcie je w pudełku.

Poproś dziecko, aby włożyło rękę do pudełka i za pomocą dotyku rozpoznało swoją zabawkę.

Dla uatrakcyjnienia zabawy możecie schować zabawki w pudełku

tak aby dziecko nie widziało jakie zabawki zostały schowane.

Dopasowywanie kształtów

Niezbędne materiały: Kartka bloku A3, coś do pisania, klocki o różnych kształtach i wielkości,

które można odrysować.

Co rozwijamy? Koncentracja, logiczne myślenie.

Przebieg:

Na początek wspólnie wybierzcie kilka klocków o różnych kształtach i o różnej wielkości,

Klocki, które wybraliście odrysujcie na kartce papieru. Dla urozmaicenia zabawy, klocki można wrzucić do woreczka, dziecko wyciąga po jednym klocku i próbuje dopasować je do odrysowanych kształtów. Zabawa kończy się w momencie kiedy wszystkie kock i będą dopasowane do swoich kształtów.

ZABAWY

Gąsienice ze skarpetek

Niezbędne materiały: Kolorowe skarpetki, wata, sznurek, klej, brokatowe druciki, plastikowe

oczy z ruchomymi źrenicami, kawałki filcu lub innego materiału

Co rozwijamy? Małą motorykę, wyobraźnię przestrzenną

Przebieg: Daj dziecku skarpetkę i pokaż, jak wypchać ją watą co kawałek robiąc

przerwę i związując skarpetę sznurkiem. W ten sposób wypełnijcie prawie całą skarpetę,

Zaszyj końcówkę skarpety.  Zachęć dziecko by przykleiło lub narysowało gąsienicy oczy,

usta i czułki.

Zielnik sensoryczny

Niezbędne materiały: Koszyk, zielone, szorstkie zmywaki kuchenne, szablony pojedynczych liści

Co rozwijamy? słownictwa, rozpoznawanie kształtów liści prostych,

rozwijanie różnicowania sensorycznego, wprowadzenie do botaniki

Przebieg: Znajdź w Internecie szablony liści. Ze zmywaków wytnij liście proste o różnych kształtach

Nazwijcie kształty liści. Spróbuj pogrupować liście względem kształtów,

Ułóż z liści kompozycję

Stukaj tak jak ja

Niezbędne materiały: Dłoń, łyżki (drewniane, plastykowe lub metalowe) lub klocki.

Co rozwijamy? Rytmiczność, koncentracja oraz umiejętność naśladowania.

Przebieg:

Siadamy z dzieckiem na przeciwko siebie. Wystukujemy rytm dłonią, łyżką lub klockiem, zadaniem dziecka jest zapamiętanie i powtórzenie tego rytmu. Dla urozmaicenia zabawy możecie wyklaskiwać lub wytupywać rytm.

Domowa pachnąca modelina

Niezbędne materiały: Mąka ziemniaczana, olejek do kąpieli tutti-frutti,

miska do wyrobienia modeliny.

Co rozwijamy? Twórczość, motoryka mała

Przebieg: W pierwszej kolejności przygotujcie miejsce do pracy (najlepiej w kuchni). Przygotujcie miskę, mąkę ziemniaczaną i olejek tutti-frutti, wsypcie mąkę do miski, dodajcie olejek i połączcie składniki. Z powstałego ciasta możecie tworzyć różne postacie lub możecie użyć foremek do ciastek i zrobić ciasteczka z modeliny.


Dziś porcja zabaw, których bohaterami są Pingwiny:)

Wielkość Pingwiny

Zabawa 1 – wydrukuj kartę pracy z załącznika o nazwie wielkość. Poproś dziecko ,żeby wskazało pingwiny od największego do najmniejszego. Zadawaj pomocnicze pytania: Gdzie jest duży pingwin? Który pingwin jest najmniejszy? Pomóż dziecku połączyć pingwiny od największego do najmniejszego – trzymając jego rękę razem narysujcie linię (połączenie).

Puzzle Pingwin

Zabawa 2 – wydrukuj kartę pracy z załącznika o nazwie pingwin puzzle. Rozetnij obrazek powstaną puzzle , które dziecko ułoży.

Proponujemy najpierw przeciąć rysunek tylko w liniach poziomych powstaną wtedy 3 części. Jeśli dziecko dobrze sobie poradzi możemy spróbować przeciąć rysunek (można wydrukować nowy) tak jak jest wskazane w opisie na nim (otrzymamy 6 części) i razem z dzieckiem ułożyć obrazek.

Ubrania Pingwina

Zabawa 3 – Wariant 1 – poprosić dziecko ,żeby wskazało tak samo ubrane pingwiny. Rodzic pokazuje jednego pingwinka np w różowym ubranku i prosi dziecko o wskazanie drugiego który jest tak samo ubrany. Przećwiczcie w ten sposób każdą parę, a następnie jeśli chcecie weźcie kredki i razem połączcie w pary tak samo ubrane pingwinki (każda para innym kolorem)

Wariant 2 – powycinajcie pingwiny rozłóżcie na stoliku / dywanie , a dziecko niech szuka par- zabawa w memory

Zabawy plastyczne

Pingwin z papieru

1 -Pingwin z papieru

Potrzebne będą:

kolorowe kartki z bloku technicznego, drewniane patyczki po lodach, watę, klej, nożyczki, ołówek

Wykonanie:Z czarnego kartonu rodzic wycina tułów pingwina i dwa małe skrzydła a z białego brzuszek o kształcie takim jak tułów ale troszkę mniejszym oraz dwa małe, okrągłe oczka.

Z kartonu pomarańczowego trzeba wyciąć dwie łapki i dziób

Teraz można już razem z pociechą przystąpić do zrobienia pingwinka

Na tułowiu dziecko  przykleja brzuszek i oczka. Na oczkach  robi  kropki długopisem jak nie potrafi samo to rodzic pomaga .  Przykleja  dziobek a po bokach skrzydełka, a na brzuszek białą watę.

Dziecko z pomocą rodzica od tyłu przykleja nóżki pingwina i wygina je do przodu.

Pozostaje jeszcze dokleić do łapek pingwinka narty z patyczków po lodach i pingwinek gotowy, a  śniegiem może być wata

2 –  obrazek

Wydrukuj pingwinka  może być ten podany w linku http://e-kolorowanka.pl/pingwiny-kolorowanki/14725-141.html, przygotuj watę i skrawki czarnego papieru ,przy użyciu których dziecko zrobi pingwinka

Zabawa logopedyczna

https://www.logopediapraktyczna.pl/jacuzzi-dla-pingwina-zabawa-oddechowa/

Zabawy ruchowe z piosenką

Nr 1 Taniec pingwina

Mamo , tato włączcie  piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=0zNJmhjJCBY i razem z dzieckiem zatańczcie taniec pingwina

Nr 2 Pingwin

Mamo, tato włączcie piosenkę https://www.youtube.com/watch?v=C3hg36xItpM i razem z dzieckiem pokazujcie ruchy o których  w niej mowa.


Gniotki antystresowe – KasztaniakiZABAWY Z WYOBRAŹNIĄ

Balonowy ludzik

Potrzebne będą:

balon lub cienka gumowa rękawiczka, mąka, kasza manna lub sól, lejek, flamastry najlepiej niezmywalne, sznurek lub włóczka, opcjonalnie kolorowa krepina

Opis zabawy:

Nadmuchajcie balon, a następnie wypuście z niego powietrze. Przez lejek nasypcie do balonu mąkę, sól lub kaszę i dokładnie zwiążcie koniec.

Flamastrem narysujcie oczy i buzię a włosy zrobione z włóczki przywiążcie do związanego końca.

W przypadku użycia gumowej rękawiczki ,jej oryginalny kształt potraktujcie jako malowniczą fryzurę lub fantazyjną czapkę.

Zabawa rozwija: zdolności plastyczne, wyobraźnię, koordynację wzrokowo-ruchową, precyzję ruchów,

Makieta z widokiem na świat:

Potrzebne będą: tektura i plastelina, kredki,  farby,  pędzelek,  papier kolorowy, pudełka np po zapałkach, herbacie, soczkach

wykałaczki, kawałki gąbki, liście, gałązki, patyczki, drobne kamyki

Opis zabawy:

Na kawałku tektury narysujcie uproszczony plan podwórka, ogrodu lub fragmentu osiedla.

Pomalujcie trawnik na zielono, a następnie na plastelinowych podstawkach ustawcie drzewa i inne rośliny – mogą być to   gałązki z listkami  albo kawałki gąbki.

Budynki wykonajcie z odpowiednio dobranych lub posklejanych w większe całości pudełek. Następnie je pomalujcie, albo zróbcie to wcześniej – tak chyba będzie nawet prościej 🙂 ławki i murki zróbcie z plasteliny, patyczków i kamyczków.

Na koniec możecie ustawić na makiecie ludki, pieski, kotki , samochody zrobione  z plasteliny lub użyć małych zabawek np figurek z klocków.

Zabawa rozwija : zdolności plastyczne, wyobraźnie, umiejętność organizacji przestrzeni, sprawność manualną

Makaronowy naszyjnik

Potrzebne będą:

sznurek, farby, pędzelek, makaron rurki (surowy)

Sposób wykonania:

Najpierw pomalujcie makaron i odstawcie, żeby wyschła farba. Następnie na odpowiednio długi sznurek nawleczcie makaronowe korale i zawiążcie jego końce.

Z mniejszego sznurka można zrobić bransoletkę.

Zabawa rozwija: sprawność manualną, zdolności plastyczne,umiejętność koncentracji uwagi, kreatywne myślenie


„Idziemy do lasu” – zestaw zabaw ruchowych z wykorzystaniem przygotowanych pomocy np: poduszki, gałęzie zrobione z papieru, butelki z woda, gazeta. Można puścić spokojna muzykę w tle.
a) Przejście po gałęziach zrobionych np z papieru
b) Przejście po kamykach z (chodzenie po rozłożonych na ziemi poduszkach)
c) Slalom między drzewami z butelek z wodą,
d) Skoki przez kałuże z gazet.

  Eko zabawki Zróbcie zabawki z kartonów, folii, rolek papieru toaletowego -propozycji ciąg dalszy

Z rolki zrobicie też każde zwierzę, na które macie ochotę. nam bardzo spodobał się słoń, ze względu na trąbę „harmonijkę”. Wystarczy tylko rolka i kolorowy papier, a wyczarujecie z nich ulubionego zwierzaka dziecka. Przy okazji można je wykorzystać do zabawy w naukę kontynentów i zwierząt dla nich charakterystycznych.

Słoń « Zabawy dla dzieci, rozwój dziecka Rolkę pomaluj niebieską farbką, trąbę wykonaj z dwóch jedno centymetrowych pasków papieru, składanych na przemian. Uszy wycięłyśmy z niebieskiego papieru a ciosy z białego kartoniku. Dodatkowo pokusiłyśmy się o wycięcie w rolce nóg i z tyłu małego ogonka.

zwierzaki na Z ROLKI PAPIERU pomysły do szkoły - Zszywka.pl

zabawki diy, zabawki dla dzieci zabawki dla dzieci, zabawki diy

  Dzień Ziemi

– Eko zabawki
Zróbcie zabawki z kartonów, folii, rolek papieru toaletowego.

Wykorzystaj rolki do dotykowego memory. Wybierz dowolne materiały i oklej rolki, tak by tworzyły pary. Taka zabawa rozwinie zmysł dotyku, koncentrację, logiczne myślenie.

Wybierz np. kawałki starego swetra, gumki recepturki, folię spożywczą. Jeśli zachęcisz dziecko do samodzielnego nakładania na rolkę gumek wzmocni palce i zręczność.
Do zrobienia lornetki potrzebne są dwie rolki papieru toaletowego, Wystarczy skleić je ze sobą (lub zszyć zszywaczem – tylko wtedy warto to zabezpieczyć, bo końcówki są ostre). Okleić wg pomysłu, wyciąć dwie małe dziurki w każdej rolce i przewlec wstążkę. Teraz już czas na zabawę w poszukiwacza skarbów.

Kolorowanki :

Eko Śmieciarka

Kwiatek 

Konefka 

Ziemia 

 Kosze 

Piosenki :

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Zabawy paluszkowe - Krzysztof Sąsiadek - książka   Kolejna porcja zabaw paluszkowych oraz zabawy ruchowo-naśladowcze

„Auto w myjni”

Przyjechało auto do myjni ,bo się umyć ładnie chciało.

Umyto pierwsze koło podstawowe

(myjemy mały palec)

Umyto drugie koło podstawowe

(myjemy palec serdeczny )

Umyto trzecie koło podstawowe

(myjemy palec środkowy)

Umyto czwarte koło podstawowe

(myjemy palec wskazujący)

Umyto piąte koło zapasowe

(myjemy kciuk)

Dwie małe rączki klaszczą,

czasami się pogłaszczą,

w kolanka zastukają

i dzieciom pomachają

(lub: i do nas pomachają)

Ręce w górę, ręce w bok,

klaśnij, tupnij i zrób skok.

Ręce w dole, ręce w górze,

palec idzie na buzie

Idzie, idzie stonoga, a tu (wypowiadamy imię dziecka) noga

Idzie,idzie malec , a tu (wypowiadamy imię dziecka) palec

Idzie, idzie, koń, a tu ( wypowiadamy imię dziecka) dłoń,

Leci, leci sowa, a tu (wypowiadamy imię dziecka) głowa,

Leci ,leci kos, a tu ( wypowiadamy imię dziecka) nos

– Ręka naśladuje idącą stonogę idącego malca, konia, lecącą sowę i kosa i dłoń dotyka część ciała o której jest mowa )

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Żaba – kilka pomysłów na zabawy z zieloną żabką

1 Praca plastyczna

Wydrukuj rysunek żabki  http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/usmiechajaca-sie-zaba daj dziecku rysunek i  wycinanki z zielonej kartki i poproś żeby wykleiło nimi żabkę. Oczywiście zamiast wyklejać można żabkę pomalować farbami lub pokolorować kredką

2 Skaczemy jak żabki

Żabki lubią wiodę zrób kałuże z niebieskich worków na śmieci albo z niebieskich kartek rozłóż na dywanie.

Dziecko naśladując żabkę może teraz skakać po kałużach. Możemy tez zrobić z kartek kamyki żeby dziecko przez nie przeskakiwało.

3 Ćwiczenie rączki

Dłoń  dorosłego na tę chwilę zmienia się w żabę, paluszki dziecka zaś, złożone tak jak do nakładania szczypty – są komarem. Komar siada na żabkę, a żabka próbuje go zjeść, komar musi uciekać. Możecie zmieniać  się rolami.

4 Karmienie żabki:

Znajdźcie w domu pusty pojemnik np. po kaszy, ryżu lub zwykły plastikowy pojemnik. Narysujcie na nim głowę żaby flamastrami oraz oczy. W miejscu ust, wytnijcie mały otwór, tak by dało się ją nakarmić. Otwór więc powinien być dopasowany wielkością, do kształtu i rozmiaru „pokarmu”. Możecie użyć guzików, ryżu, fasoli, pestki dyni, rodzynkami lub malutkie pompony.

5 Zabawa logopedyczna – żabka łapie muchy

Zabawa polega na tym ,że dziecko wystawia język jak najdalej a następnie chowa go do buzi – żabka połyka muchę

6 Żabie tańce

Piosenki których bohaterką  jest żabka 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=vIU0RmGrirI – mała zielona żabka Małgosia

https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI – była sobie żabka mała

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg – żabie kroki

https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s – my jesteśmy żabki

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Zabawa manipulacyjno -konstrukcyjna

„Karmimy kotka”

Potrzebne będą pudełko np po butach – rysujemy na nim twarz kota i wycięte z papieru, tektury jedzenie dla kota np myszki, rybki.

Przykładowe rysunki w załącznikach.

Zabawa polega na tym ,że dziecko wkłada jedzenie ( wycięte z tektury) do buzi kota.

Najlepiej zachęcić pociechę słowami : Oj kotek jest głodny. Nakarmisz kotka?

Zamiast „karmić kotka” można też „przygotować” inne zwierzątko np pieska którego dziecko będzie karmić kościami lub królika który dostanie do jedzenia marchewki

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

 link Memory – dopasuj pary

Najpierw wydrukuj i wytnij obrazki z załącznika (załącznik memo-zwierzęta)

Ułóż w rozsypce na dywanie , stole tak,żeby rysunki były widoczne. Pokaż dziecku jeden rysunek np pieska i poproś, żeby znalazło drugiego takiego samego.

Ze starszymi dziećmi, można bawić się w tradycyjne menory czyli z kartonikami (rysunkami) tak ułożonymi ,żeby nie było widać ilustracji.

Cienie1

Cienie2

Wydrukuj i wytnij pomoce udostępnione w załączniku (cienie 2 (1) i cienie 2 (2)

Otrzymasz dwa rodzaje kartoników jedne będą przedstawiać rysunek zwierzęcia drugie ich cienie

Zabawa polega na tym, ze dziecko odnajduje cień zwierzęcia przedstawionego na rysunku. Widząc, ze dziecko opanowało tę umiejętność możemy spróbować ,żeby pokazać cień i poprosić żeby znalazło właściwą ilustracje tego samego zwierzątka.

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Masażyki 

Płynie, wiję się rzeczka      (rysujemy na plecach dziecka falistą linii)

Jak błyszcząca wstążeczka (delikatnie drapiemy je po plecach)

Tu się srebrzy, tam ginie (wysuwamy palce za kołnierzyk)

A tam znowu wypłynie  (przenosimy dłoń pod pachę i szybko wyjmujemy)

Po plecach płynie rzeczka (rysujemy palcem wężyki wzdłuż plecków)

I przeszła pani na szpileczkach ( „idziemy” palcami jak w butach na obcasach)

A potem przeszły słonie     (ugniatamy plecki powoli całymi dłońmi)

i przejechały konie ( „galopujemy” pięściami nie za mocno)

A potem spadł deszczyk (robimy deszczyk opuszkami palców po całych pleckach)

Czy czujesz już dreszczyk? (szybkie tup-tup-tup plecami wzdłuż kręgosłupa)

Słońce świeci (delikatnie głaszczemy dziecko po plecach)

kroczą słonie (delikatnie uderzamy otwartymi dłońmi)

Pędzą konie po betonie (uderzenie pięściami)

Płynie sobie kręta rzeczka ( naśladujemy bieg rzeki )

Przeszły panie na szpileczkach (dotykamy plecków czubkami palców)

z gryzącymi pieskami (delikatne szczypanie)

Pada bardzo drobny deszczyk (dotykanie opuszkami  palców)

Czy poczułeś / poczułaś dreszczyk (gwałtowne zsunięcie rąk po plecach w dół)

Idzie myszka do braciszka (opuszkami palców na pleckach dziecka wykonujemy posuwiste i delikatne ruchy)

Tu zajrzała, tam wskoczyła ( lekko głaszczemy dziecko za jednym uchem , następnie za drugim)

A na koniec tu się skryła (wsuwamy palec za kołnierzyk dziecka)

List do babci 

Kochana babciu ( „piszemy” palcem na plecach dziecka)

kropka ( naciskamy plecy w jednym miejscu)

Piszę , Ci,że mamy  w domu kotka (kontynuujemy pisanie)

Kropka   (naciskamy plecy w jednym miejscu)

Kotek chodzi (kroczymy palcami po plecach)

Kotek skacze ( „skaczemy” opierając dłoń na przemian na przegubie i palcach)

Kotek drapie (delikatnie drapiemy placami dziecko po plecach)

Kotek chrapie ( opieramy głowę na plecach dziecka i udajemy, nże chrapiemy)

i choć straszny z niego psotek ( łaskoczemy dziecko po plecach)

bardzo fajny ten mój kot (przytulamy dziecko )

Kanapka

Najpierw chleb pokroję ( brzegami dłoni lekko uderzamy po plecach dziecka)

Potem posmaruje (głaszczemy plecy całą powierzchnią dłoni)

Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców )

Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach)

i posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy , przebierając palcami)

żeby wszystko było lepsze (masujemy )

Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa)

Lewa- prawa 

Posmaruję prawą nogę ,żeby poszła w długą drogę (masujemy nóżkę)

nakremuję lewą nogę, bo na jednej iść nie mogę (masujemy drugą nóżkę)

Twoja małą, prawą nóżkę , wnet położę na poduszkę (kładziemy nóżkę na bo )

a dla Twojej lewej nóżki, mam masażyk na paluszki.

Pomasuje Ci paluszki, u Twej małej lewej nóżki (masujemy paluszki dziecka)

Prawa nóżka też je ma

Kto je pomasuje? Ja ( zmieniamy nóżkę )

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

„Malu – malu- farbkujemy „

Kilka pomysłów na zabawy plastyczne

Łabędź : potrzebne będą niebieska kartka ewentualnie innego koloru ale nie biała, farba w kolorze białym.

Wykonanie :

Narysuj na kartce, najlepiej niebieskiej głowę i szyję łabędzia. Pomaluj rękę dziecka białą farbą.

Pomóż dziecku ( jeśli jest taka potrzeba w odciśnięciu jego dłoni ) albo niech zrobi to samo tak by powstały pióra łabędzia.

Słońce

możemy wykonać w bardzo podobny sposób

Potrzebne będą : kartka biała ( fajnie jeśli będzie techniczna), kartka żółta i farba w kolorze żółtym, nożyczki, klej

Wykonanie:

Z żółtej kartki wytnij koło. Dziecko niech posmaruje koło klejem i przyklei je na białej kartce.

Pomaluj rękę dziecka w żółtej farbie. Teraz można przystąpić do odciskania promyków.

Wiosenne drzewo

Potrzebne będą:

kartka biała, patyczki do uszu lub kawałki gąbki wycięte w kształcie liści, farba w kolorze zielonym.

Wykonanie:

Narysuj drzewo ( bez liści). Patyczkami do uszu lub kawałkami gąbki zamoczonymi w zielonej farbie dziecko odciska na gałęziach liście.

Liście dziecko też może zrobić odbijając swoje paluszki.

Hiacynty:

Potrzebne będą: biała kartka, zielona kredka, farby np fioletowa i różowa, patyczki do uszu – kilka sztuk, gumka recepturka.

Narysuj łodyżki i liście kwiatków. Połącz kilka patyczków do uszu i zwiąż je gumką recepturką. Zamocz je w farbie.

Daj dziecku, by mogło odbijając farbę będącą na patyczkach zrobić kwiatki na kartce ,na której narysowane są łodygi. Jeśli trzeba pomóż.

Tulipany

Potrzebne będą : biała kartka, zielona kredka, farby- rożne kolory, widelec.

Na białej kartce narysuj łodyżki i liście tulipanów.

Zadaniem dziecka będzie moczyć widelec w farbie ( zamoczyć może dorosły) i odgniatać kolorowe pieczątki tworząc kwiaty tulipanów.

Malowanie na foli spożywczej

Potrzebne będą: folia spożywcza, farby, pędzle,

Przebieg zabawy:

Na początku odwróć stolik blatem do dołu. Owiń nogi dookoła stołu folią spożywczą.

Daj dziecku farby i pędzel . Teraz może przystąpić do malowania.

Malowanie słomką:

Potrzebne będą Kartka, farby, słomka

Wylej na kartkę trochę farby ważne żeby była płynna.

Dziecko dmuchając przez słomkę będzie rozprowadzać farbę po kartce tworząc różne wzory esy- floresy .

Pochwalcie się swoimi pracami:)

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Zabawy Logopedyczne

Warzywa

Kto potrafi tak Ja

Krowa i Kura

Zwierzęta

Pies i Kot

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Wierszyki

Pisanki

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Zabawy oraz prace plastyczne na Wielkanoc

Kostka nr 1: Szablon dołączony do załączników sklejamy w kostkę. Dziecko przygotowaną kostką rzuca, następnie odgaduje co widzi na obrazku.

Do zabawy potrzebna kostka nr 2 oraz emblematy które znajdują się w załącznikach

Kostka nr 2: Szablon sklejamy w kostkę.
Emblematy: wycinamy
Dziecko rzuca kostką następnie do obrazka wyrzuconego na kostce dopasowywuje emblemat

2) Stempelki ‘pisanki’

Co ma kształt jajka jak się to lekko ugniecie? Rolka po papierze toaletowym! Najprostsza i najszybsza z proponowanych zabaw, ale dzieci ją bardzo lubią: stemplowanie.

Potrzebne materiały:

– Rolki po papierze toaletowym
– Farby (nietoksyczne)
– Kuwetki do maczania rolek w farbie
– Kartki

„Ugnieć” lekko każdą z rolek tak, by na maczanym w farbie końcu miała kształt owalny, zbliżony do jajka. Wylej na kuwetki różnokolorowe farby, by dzieci z łatwością mogły zanurzać w nich stempelek. I… do stemplowania! Chętne dzieci mogą ozdobić tak powstałe pisanki kredkami, farbami lub naklejkami. Dzieci przy tym zadaniu kształtują precyzję ruchów i cierpliwość.

Kolorowanki przesłane w załącznikach

Królik: szablon królika wypełnij włóczką, bibułą

Królik 2: w miejsca oznaczone kółeczkami na szablonie króliczka można zapełnić bibułą bądź plasteliną

Kurczaczek: szablon kurczaczka można wypełnić np. żółtymi piórkami

Baranek:

Powierzchnię baranka wyklejamy kawałkami taśmy dwustronnej bądź smarujemy klejem. Dzieci przyklejają waciki/ watę w obrębie szablonu baranka. W tej zabawie dzieci ćwiczą motorykę dużą oraz działania precyzyjne.

Pisanki dekorowane solą:
Potrzebujemy:

Kartkę
klej
miseczki
sól
kolorowe kredy (można użyć też mazaków)

Sól wysypujemy do kilku pojemniczków a następnie w każdym z nich układamy inny kolor kredy. Poprzez toczenie i tarcie kolorowej kredy o sól uzyskamy różnobarwne kolory soli.

Na szablon jajka nakładamy klej tak aby dziecko mogło samo ozdobić kolorową solą swoją pisankę.

Pisanki z jajek na twardo:

ugotowane jajka na twardo ozdobić farbami, pisakami, brokatowym klejem lub kolorowym papierem

(Z)ręczna kura Farbami (do malowania rękami) pomalujcie swoją prawą dłoń. Teraz odbijcie dłoń na kartce (tak, żeby nadgarstek był na dole kartki). Kciuk traktujemy jako głowę kury, a resztę palców – jako ogon. Teraz do kciuka dorysowujemy pastelami dziób, oko i grzebień, na dole nogi, a z tyłu, pod kurą – jajko.

W załącznikach wysyłamy także puzzle, które można rozciąć i układać z dzieckiem, karty naśladowcze, cienie itp.,

Miłej zabawy

Piosenka Wielkanocna  

Znaki Wielkanocy 

Hopla,hopla

ZAJĄC MALOWANY

Zając , piosenka na wielkanoc i nietylko

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Poszukiwanie skarbów w pudle rozmaitości

Do środka pudła wkładamy   przeróżne materiały, mogą to być małe samochody, lalki, piórka, wstążki, małe piłeczki itp. Całość zasypujemy np. ryżem bądź kaszą zadaniem dziecka jest odnalezienie przedmiotów w ryżu.

Suchy makaron

Makaron w dziesiątkach kształtów i w wielu kolorach jest znakomity do przesypywania i segregowania. Wypełniony nim, zakręcony słoik to świetny grzechoczący instrument. Nieco starsze maluchy mogą spróbować nawlekać makaron na sznurek i zrobić naszyjnik.

Solne obrazki

Sól kuchenną wsypujemy do kilku kubeczków i energicznie mieszamy kawałkiem kolorowej kredy. Powstały pył zabarwi sól. Teraz można zacząć tworzyć obrazki. Najmłodszym spodoba się posypywanie nasmarowanej klejem kartki kolorowym pyłem. Zabawę można urozmaicić. Wystarczy przygotować kartkę z wybranym konturem narysowanym grubym flamastrem. Może to być np. owoc, zwierzę, dom – ważne, żeby kształt nie był skomplikowany. Wypełnienie konturów różnymi kolorami soli wymaga większej precyzji i koncentracji uwagi.

Co ukryło się pod kasza?

Na kartce rysujemy różne przedmioty np. miś, owoc, zwierze przyklejamy rysunek do papierowego /plastikowego talerzyka bądź tacki. Następnie na przyklejony rysunek wysypujemy kaszę. Zadaniem dziecka jest odkopanie obrazka.

Robaki spaghetti

Do stworzenia robaków potrzebny będzie ugotowany makaron spaghetti. Kolory uzyskacie używając barwników spożywczych. Ugotowany makaron jest śliski i elastyczny, można go ugniatać, przekładać z ręki do ręki, wyciągać pojedyncze nitki w różnych kolorach, sprawdzając, czy wszystkie są takiej samej długości. Gdy zacznie wysychać, wystarczy delikatnie polać go wodą.

Budowanie wieży:

Dzieci uwielbiają budować wieże im wyższa tym więcej radości, jednak, gdy zwykłe klocki stracą zainteresowanie u naszych pociech można wykorzystać do tego np. niepotrzebne pudełka bądź plastikowe kubeczki

Trening oddychania

-Dmuchanie piórek,
-dmuchanie przez słomkę piłeczek do pin ponga, kulek zrobionych z foli aluminiowej,
-dmuchanie baniek,
– dmuchanie balonów pływających na wodzie bądź statków z papieru
– dmuchanie przez słomkę do kubka z woda tak aby powstały „bańki

Bocian

 Kolejna porcja zabaw paluszkowych oraz zabawy ruchowo-naśladowcze

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

„Auto w myjni”

Przyjechało auto do myjni, bo się umyć ładnie chciało.

Umyto pierwsze koło podstawowe

(myjemy mały palec)

Umyto drugie koło podstawowe

(myjemy palec serdeczny)

Umyto trzecie koło podstawowe

(myjemy palec środkowy)

Umyto czwarte koło podstawowe

(myjemy palec wskazujący)

Umyto piąte koło zapasowe

(myjemy kciuk)

Dwie małe rączki klaszczą,

czasami się pogłaszczą,

w kolanka zastukają

i dzieciom pomachają

(lub : i do nas pomachają)

Ręce w górę, ręce w bok,

klaśnij, tupnij i zrób skok.

Ręce w dole, ręce w górze,

palec idzie na buzie

Idzie, idzie stonoga, a tu (wypowiadamy imię dziecka) noga

Idzie,idzie malec, a tu (wypowiadamy imię dziecka) palec

Idzie, idzie, koń, a tu (wypowiadamy imię dziecka) dłoń,

Leci, leci sowa, a tu (wypowiadamy imię dziecka) głowa,

Leci, leci kos, a tu ( wypowiadamy imię dziecka) nos

– Ręka naśladuje idącą stonogę idącego malca, konia, lecącą sowę i kosa i dłoń dotyka część ciała o której jest mowa)

Mam 10 paluszków małych

do zabawy doskonałych.

Mogę wszystko zrobić nimi,

paluszkami malutkimi.

Mogę zamknąć je w piąsteczki,

lub rozłożyć jak chusteczki.

Mogę w słonko je zamienić,

albo schować do kieszeni.

Mogę podnieść je wysoko,

lub rozłożyć tak szeroko.

Mogą w koszyk się zaplatać,

albo jak motylek latać .

Mogę je ustawić w rządku,

lub rozpocząć od początku.

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

DZIEŃ MARCHEWKI

Potrawy regionalne - najsmakowitszy portal w sieci

Na początek  wierszyk o marchewce

„Dobra gotowana

dobra i surowa.

Choć nie pomarańcza,

lecz pomarańczowa.

Kiedy za zielony

pociągniesz warkoczyk

wnet z ziemi wyskoczy.

4 kwietnia swoje święto ma

Czy lubisz jeść marchewkę?

Bo ja tak.”

Zabawa 1:

Koloruje marchewkę

Potrzebne będą: rysunek marchewki, pomarańczowa farba lub kredka albo kulki zrobione z pomarańczowej bibuły – co kto woli:)

W załącznikach kilka kolorowanek marchewek do druku

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/marchew-0

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/marchew

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zarys-marchewki

https://www.e-kolorowanki.eu/warzywa/marchewka-kolorowanka-z-warzywem/

https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/owoce-i-warzywa/marchewka.html

Zabawa 2 – Karmię  królika

Potrzebne będą maskotka królika lub wydrukowany rysunek królika, marchewki plastikowe lub zrobione z tektury albo wydrukowane, miska.

W załączniku rysunek królika do wydrukowania

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kroliczek

Ustawiamy marchewki z jednej strony pokoju a królika i miskę z drugiej.

Najpierw czytamy dziecku wierszyk

” Króliki wesoło kicają,

bardzo lubią marchewki jeść.

Jeden jest chory

i nie może z domku wyjść

czy nakarmisz go dziś ?”

Teraz można przejść do zabawy właściwej – poprosić dziecko o zaniesienie marchewek do miski która stoi przed królikiem.

Gdy wszystkie marchewki dziecko zaniesie naśladujemy królika, który je: chrup, chrup. chrup. Możemy też poskakać jak szczęśliwy królik, który nie ma już głodnego brzuszka.

Zabawa 3 Ciastolina marchewkowa

Marchewkolina

Potrzebne będą kilka ugotowanych marchewek i 1 kg mąki ziemniaczanej

Wykonanie:

Zblenduj ugotowane marchewki na jednolitą masę.

Mąkę dosypuj partiami i wyrabiaj ciasto.

Możesz dodać szczyptę cynamonu lub aromat do ciast.

Masa nadaje się bardzo dobrze do lepienia wałkowania i wykrawania ciasteczek.

Informacja: Masę zamkniętą w pojemniku można przechowywać kilka dni w lodówce.

Zabawa 4: Marchewkowy taniec 

W załączniku link do piosenki pt „Urodziny marchewki ”

https://www.youtube.com/watch?v=s85UBfgqKwY

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Międzynarodowy dzień książki dla dzieci. Święto obchodzone jest 2 kwietnia, w dzień urodzin Hansa Christiana Andersena, duńskiego baśniopisarza . Dzień ten ma na celu rozpowszechnianie książek dla dzieci oraz wspieranie czytania dla najmłodszych.

Zachęcamy w ten dzień do wspólnego czytania książek. Przesyłamy kilka malowanek , z których mogą Państwo skorzystać.  Oprócz czytania książek , malowania kolorowanek ciekawą formą aktywności będzie zrobienie wraz z dzieckiem/ dziećmi swojej własnej książki .

Podajemy link , z którego mogą państwo skorzystać

https://www.superkid.pl/jak-zrobic-ksiazeczke-dla-dzieci?fbclid=IwAR2mVayBfImlAG8W6WH3tdL2X7jHXAXHaVP-lKm_C32tZOjLHl7mLbJN7JE

Książkę możecie zrobić też bez pomocy według własnej inwencji twórczej. Potrzebne będą kartki, kredki , pisaki , rysunki- wydrukowane lub samodzielnie narysowane

Rysunki  do kolorowania

Czytająca Mama

Książka

Biblioteka

Dzieci czytają

Dziewczynka Czytająca

Linki do piosenki o książkach :

https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Prima aprilis to dzień, w którym każdy może zostać ofiarą dowcipu. A kto zna się na nich lepiej od klaunów? Dlatego też 1 kwietnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Klauna – trudno o trafniejszą datę.

Klaun

Strój: kolorowy strój, czerwony okrągły nos, duże buty, kolorowe włosy (omówienie z dzieckiem jak wygląda klaun)

Aby to ułatwić proponuje pokazać zdjęcia (Klaun)

Po omówieniu wyglądu można przejść do porozmawiania na temat tego, gdzie można zobaczyć „klauna” i co on takiego robi.

Klaun występuje w cyrku, rozśmiesza innych swoimi sztuczkami, wygłupia się, poprawia humor osobą które są np. smutne.

Sztuczki klauna 

Klaun do kolorowania

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Przepis na masę solną

Przepis jest banalnie prosty… i to jest cudowne w przygotowaniu masy solnej. Składa się tylko z 3 składników: mąki pszennej, soli i wody. Mąkę i sól przygotowujemy w takiej samej ilości np.

  • 1 szklanka mąki;
  • 1 szklanka soli;
  • ok. 0,5 szklanki woda.

Oczywiście do uzyskania większej ilości masy używamy wielokrotności mąki i soli np. 3 szklanki mąki + 3 szklanki soli + woda. Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut).

przepis na masę solną ugniatanie ciasta

Oddzielamy małą kulkę ciasta, rozwałkowujemy i wycinamy foremkami lub nożem zaplanowane kształty. Jeśli planujemy resztę masy solnej wykorzystać w innym terminie, pakujemy do szczelnie zamkniętego pojemnika (np. pojemnika na kanapki).

Jak grube powinno być rozwałkowane ciasto

Im grubsze tym więcej czasu poświęcimy na suszenie. W przypadku zawieszek na choinkę czy małych serduszek polecam ciasto o grubości 3 mm. Szybko wyschnie, a jednak jest na tyle grube, że nie pęka przy pierwszym kontakcie.

przepis na masę solną wycinanie kształtów

Przepis na utwardzoną masę solną

Magicznym składnikiem utwardzającym masę solną jest klej do tapet. Oczywiście nie jest to już eko-zabawa i na pewno nie powinna trafić w ręce dzieci. Przydaje się przy tworzeniu dekoracji, które z założenia mają być wytrzymałe.

  • 1 szklanka mąki;
  • 1 szklanka soli;
  • 2 łyżki kleju do tapet
  • woda

Mąkę mieszamy z solą i klejem do tapet. Stopniowo dodajemy wodę i ugniatamy masę. Przy formowaniu i wycinaniu trzeba się śpieszyć, bo taka wersja masy solnej szybciej wysycha.

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Wierszyk ćwiczący ruchy języka, który nasze misie bardzo lubią

O smoku to bajka była, otworzyła się jaskinia

(otwieramy szeroko buzię )

W tej jaskini smok się budzi, bo się w niej bardzo nudzi

( wyciągamy język z buzi )

Raz tu zajrzał, raz tam zajrzał

( język w stronę jednego policzka a następnie drugiego )

Tu się wdrapał

( unosimy język do góry – w kierunku nosa )

ale spadł

( język na dół – dotyka brody)

Pospacerował dookoła i do jaskini się schował

( wykonujemy językiem ruch dookoła warg , następnie chowamy język do buzi i zamykamy usta )

Ćwiczenia oddechowe :

– dmuchanie baniek mydlanych,

– dmuchanie skrawków papieru , kartki – możemy dmuchać bezpośrednio ustami lub przez słomkę

– „burza w szklance” – potrzebny kubek do którego wlewamy trochę wody i słomka

Zabawa polega na tym ,żeby dmuchać przez słomkę w wodę – tak żeby zaczęły się wytwarzać na jej powierzchni bąbelki

– dmuchanie wiatraczka,

– dmuchanie kulek zrobionych z waty ,

– dmuchanie piłeczki do pin ponga

– ogrzewamy rączki – dmuchamy na dłonie ,

– dmuchanie na łódeczki zrobione z papieru – pływające po jeziorze- czyli w misce z wodą

– kołyszemy misia (lalkę ) : Dziecko leży na pleckach , kładziemy na jego brzuszku zabawkę – dziecko oddycha przez co zabawka się porusza

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Podajemy linki do zajęć muzycznych Tupaj, Maluszku  -Pan Miłosz

https://youtu.be/bZnfkuZMQ9Q

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem

Od Cioci Natalki kilka kolorowanek

Motylek

Rybka

Kwiatek

Ślimak

Biedronka

Ciocia Basia zaprasza

Nasze „Misie” bardzo lubią wierszyki , zabawy paluszkowe. Poniżej znajdą Państwo teksty tych najbardziej lubianych – zachęcamy do wspólnej zabawy z dziećmi w domu ?

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem -zabawy paluszkowe

Sroczka kaszkę warzyła,  dzieci swoje karmiła, temu dała na łyżeczce, temu dała na miseczce, termu dała na spodeczku,  temu dała w garnuszeczku,  A dla tego ? Nic nie miała Po główce go pogłaskała, frrrr po więcej poleciał

Tym razem stópka nie paluszki : Tu podkóweczka tu tu tu, Tu gwoździczek tu tu tu i młoteczkiem stuk stuk stuk i pilniczkiem pitu pitu

Rączki robią klap klap klap nóżki tupią tup tup tup tutaj swoją główkę mam a na brzuszku bam bam bam buzia robi am am am oczka patrzą tu i tam Tutaj swoje uszka mam a na nosku sobie gram

Kółko małe, kółko duże, ręce w dole, ręce w górze, najpierw w prawo, potem w lewo, tak się w lesie buja drzewo

W ramach akcji #zostańwdomu zabawy w domu z Maluszkiem -zabawy paluszkowe

Idą drogą dwaj malarze, będą malarze malować twarze, nosy w piegi, czoła w paski na policzkach dwa obrazki a na brodzie okulary nie do wiary, nie do wiary

Jeden palec , drugi, trzeci tak umieją liczyć dzieci czwarty, piąty palec mam zobacz umiem liczyć sam Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć ścisnę rękę będzie pięść

Rączki robią klap klap klap nóżki tupią tup tup tup tutaj swoją główkę mam a na brzuszku bam bam bam buzia robi am am am oczka patrzą tu i tam Tutaj swoje uszka mam a na nosku sobie gram

 

Kółko małe , kółko duże, ręce w dole, ręce w górze,  najpierw w prawo,  potem w lewo, tak się w lesie buja drzewo

W roku 2019r. Gmina Miejska Kraków kontynuować będzie udzielanie dotacji (dofinansowania) do dzieci objętych opieką żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów.

Dotacje udzielane w okresie od 1 stycznia  do 31 grudnia 2020 r.

Dotacja  UMK  wynosi – 1,70 zł za godzinę opieki nad dzieckiem.

DOTACJA „MALUCH + 2020”

Informujemy że  Żłobek  został zakwalifikowany do udziału w Resortowym programie rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „MALUCH+” 2020

Kwota przyznanego dofinansowania na 1 dziecko miesięcznie wynosi  135 zł 

 

 

Informacja dla Rodziców korzystających z Cateringu.

Od 04 lipca przejęła nas firma cateringowa; GASTROPOL specjalizuje się w kompleksowej produkcji i obsłudze cateringowej placówek edukacyjnych. Posiadamy długoletnie doświadczenie zdobyte podczas współpracy z wieloma żłobkami, przedszkolami i szkołami.

Tworząc menu dla naszych najmłodszych konsumentów korzystamy z fachowej wiedzy wysokiej klasy technologów żywienia. Zestawy posiłków opracowywane są w oparciu o piramidę zdrowego żywienia (zalecaną przez Światową Organizację Zdrowia WHO oraz Instytut Żywności i Żywienia). Umożliwia to, tworzenie odpowiednio zbilansowanych jadłospisów, zapewniających zdrowe odżywianie oraz prawidłowy rozwój dziecka.

Posiłki przygotowujemy wyłącznie ze świeżych produktów bez użycia konserwantów i sztucznych „ulepszaczy”. Jedynymi przyprawami jakich używamy są: sól, pieprz i mieszanki ziół. Korzystamy z surowców najwyższej jakości, dostarczanych przez sprawdzonych producentów, ściśle przestrzegających wytyczonych norm konsumenckich.

Zwracamy szczególną uwagę, aby urozmaicone menu rozwijało zdrowe nawyki żywieniowe dzieci oraz zapewniało niezbędne witaminy i minerały, tak ważne w wieku ich największego rozwoju psychofizycznego.

Dla dzieci z alergiami pokarmowymi przygotowujemy diety: bezglutenową, eliminacyjną, hipoalergiczną. Nasza oferta obejmuje również diety wyznaniowe i narodowościowe.

Nasze posiłki to gwarancja zdrowia i bezpieczeństwa Twojego dziecka.

CENA ZA POSIŁKI NIE ULEGA ZMIANIE !!!

MENU DO WGLĄDU NA NASZEJ STRONIE -zakładka jadłospis


Na pożegnanie roku szkolne odwiedził nas Tatr Urwis  autorską interpretacja klasycznej baśni braci Grimm. pt,, Kopciuszek”. Młoda, piękna dziewczyna staje się służącą swojej macochy i przyrodnich sióstr. Marzy o szczęściu u boku przystojnego księcia. Dzięki swojej pracowitości jej los może się odmienić. Bajka z elementami interaktywnymi.

kopciuszek

 I jak zawsze zabawy i uciechy było co nie […]


29 października
przed obiadem odwiedził nas

Teatr „Urwis”

projektmis

Dzieci miały możliwość obejrzeć autorskie przedstawienia pt.:

„Mały czarodziej”

Spektakl przeniósł dzieci w magiczny świat.
Tytułowy czarodziej próbuje zgłębić tajemnice magii i stać się mistrzem w swojej dziedzinie. Przekonuje się, że największą magią jest dobro, które do nas powraca.